-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13076 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

زني از شوهرش ميخواهد كه در زماني كه ميخواهند از يكديگر كام بگيرند توسط دوربين فيلمبرداري از اين لحظهها فيلمي را داشته باشند و سپس پيشنهاد ميكنند شخص سومي اين كار را انجام دهد و مرد براي اين كار دختري را به عقد موقت خود در ميآورد و از او ميخواهد كه وقتي وي و همسرش در حال آميزش و كام گيري از يكديگرند، فيلم بگيرد. آيا اين راهي است كه اين زن بتواند با دستور شرع اين كار را انجام دهد و اشكال شرعي نداشته باشد در حالي كه با مرد از همة جهات محرم است؟



زن و مرد از نظر شرعي فقط ميتوانند به آلت جنسي همديگر نگاه كنند. حال بر فرض سؤال آن دختر خانم تنها ميتوان به آلت جنسي شوهر خود نگاه كند نه به آلت جنسي همسراو (همسر اول) و فيلمبرداري خواه ناخواه نگاه كردن را به دنبال خواهد داشت و ظهور فيلم نيز همينطور.

در مسألة 3395، رساله آيت الله سيستاني بيان شده است كه:

نگاه كردن به عورت مسلمان بالغ حرام است اگر چه از پشت شيشه يا در آئينه يا آب صافو مانند اينها و همچنين است بنابر احتياط لازم نگاه كردن به عورت كافر و بچه نابالغ كه خوب و بد را ميفهمد ولي زن و شوهر ميتوانند به تمام بدن يكديگر نگاه كنند.(1)

بنابراين مشخص ميشود كه خانم فيلمبردار تنها ميتواند به تمام بدن شوهر خود نگاه كند نه به تمام بدن همسر او.

البته در اين رابطه يك نكته مهم را نيز نبايد از نظر دور داشت كه آن خطر و ضرر اينگونه عكس گرفتنها و فيلمبرداري كردن ميباشد. زيرا همانگونه كه ميدانيد اينگونه عكسها و فيلمهاي عروسي، جشن تولد يا صحنههايي از شناي بانوان بصورت مخفيانه توسط باندهاي خلاف در سطح كشور يا خارج كشور تكثير و پخش ميشود و چه بسيار خانوادههايي كه فيلمهاي محرمانهشان درون دستگاه سي دي يا ويدئو بوده و دزديده شده است.

بنابراين براي جلوگيري از اين حركات زشت و خطرناك كه گاه منجر به از هم پاشيدن زندگي افراد مختلف شده است، فيلم نگرفتن از اين صحنهها عاقلانهتر ميباشد. و زن و شوهر براي يادآوري لحظات خوش با هم بودن ميتوانند به مناسبتهاي مختلف هدايايي به هم تقديم كنند تا هر زمان كه آن را ديدند آن خاطرة خوش را به ياد آورند.

تكميل و ارسال فرم نظر سنجي موجب تكامل و پويايي كارماست.





منابع و مآخذ :

1ـ توضيح المسائل آيت الله سيستاني، ص 482، مسأله 2395، چاپ 21

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.